Lewis in softshell

Toen Kas een nieuwe zelfgemaakte jas vroeg, dacht ik, oh nee dat was niet het plan dit jaar.

Maar ja, de wens van je zoon afslaan, dat doe je ook niet hé.

Dus gingen we op zoek naar stof. Kas was helemaal niet moeilijk, 'maak maar gewoon dezelfde als deze, mama.' 
Maar ik wilde deze keer wel eens softshell proberen.
Ik vond blauwgrijze softshell (bij benadering de kleur van zijn vorige jas) bij Madeline de Stoffenmadam in Vilvoorde. Een bijpassende tricootje had ik thuis nog liggen, ook van bij Madeline.

Ik zag het helemaal voor me.
Ik tekende deze keer een 6 jaar voor mijn 4-jarige zoontje. De vorige 2 Lewis jasjes maakte ik iets te juist en konden dus niet lang gedragen worden. Dat wilde ik deze keer vermijden. 2 maten groter dus!

Als alle patroondelen geknipt waren, plande ik een date met een vriendin om samen aan de slag te gaan.

Alles ging vlot, alleen die naden... In softshell krijg je heel dikke naden, dus hebben we ze bijna allemaal doorstikt. Zo blijven ze mooi op hun plaats.

Ook de ritsflap heb ik helemaal doorstikt. En omdat de flap toch nog wat bleef openstaan, naaide ik ook magneetjes om de flap te sluiten.

Zijn belangrijkste wens was opnieuw een Batman op zijn rug, dus die streek ik er terug op in flockfolie en naaide hem daarna vast zodat hij extra stevig vastzit en hopelijk nooit loskomt.





Met de rits was het even spannend. Ik vond een rits van 35cm precies toch wat te kort, dus koppig als ik ben, ging ik voor één van 40cm. Dat bracht me natuurlijk in moeilijkheden bij de laatste stap. De hoekjes naaien en knippen! In plaats van 3cm weg te knippen, kon ik nog maar 1,5cm wegknippen. Maar aan het resultaat doet het niet veel. 1,5cm lijk nog net genoeg te zijn geweest.

Qua maat ben ik eigenlijk best wel tevreden. Met een trui onder is hij niet zo veel te ruim. Hij gaat nu eindelijk eens lang geniet hebben van zijn door mama gemaakte Lewis!












Hij is trots, met zijn mooie jas. Dus mama is blij!

Thanks Marte, voor dit toppatroontje!

Magnifieka


Populaire posts van deze blog

Nieuw patroon van Fibre Mood: Wallys

Blogtour: Veel 💛💛💛 voor Frederique!

Instant crush: Dolores and me!