Pattern launch Compagnie M: Nore voor dames


 Ik moet jullie waarschijnlijk niet meer voorstellen aan Nore. Jullie zagen ongetwijfeld al die prachtige jurkjes verschijnen bij al die schattige meisjes en ook de previews van Marte zagen jullie ongetwijfeld passeren op social media.   Dus ook ik zag een Nore voor mezelf wel zitten!
Zeker nadat ik voor Fien eentje maakte.

Ik testte toen de eenvoudigste versie, enkel en alleen omdat ik niet zo heel veel tijd had. Want ook de Nore met inzetstukken vind ik voor kindjes heel erg leuk.

De Nore voor tieners en dames heeft dezelfde opties als bij de kinderversie en is ook perfect voor een t-shirtversie. Door het drukke einde van het schooljaar, kwam ik er nog niet toe, maar een t-shirtversie komt hier zeker ook nog. In een workshop van Bobbinhood, zeefdrukte ik speciaal een lap tricot voor dit project.

Voor mijn jurkversie tekende ik het patroon met de inzetstukken en de zakken, maar ik knipte ze in dezelfde stof, zodat er geen contrast is.
Ik koos voor een super zacht stofje van Nosh Organics, dat ik speciaal aan kant hield voor de nieuwe Nore. 

Volgens de matentabel zat ik het dichtst bij maat 42. Dat is trouwens ook de maat die ik gebruikte voor alle damespatronen van Compagnie M.
De pasvorm is super. Ik deed geen aanpassingen. 

Wat ik wel wegliet, was de halsboord. Ik naaide gewoon 1cm om.
Ondertussen werd de halslijn in de finale versie aangepast en heb je nog extra opties voor een wijde hals of een diepe hals, zoals bij de Julia.

Met de inzetstukken heb ik wel heel even gesukkeld. Om die mooie hoeken te krijgen aan de schouders, moest ik toch echt heel goed de handleiding nog eens extra doorlezen  en goed naar de foto's kijken. Uiteindelijk kwam het in orde, nadat ik 1 keertje had moeten lostornen.
Altijd een uitdaging om nieuwe dingen tegen te komen in een nieuw patroon.

Bij een eerste pasbeurt, was ik op slag verliefd.
Ik werd verliefd op de pasvorm, op de kleur, op de zachtheid van de stof, de comfy-ness,... 
Dit was het kleedje dat ik nodig had. Eentje om altijd te willen aandoen, ook als het in de was zit. 

Voor mij een echte hit! Alweer top gedaan van Marte! 
Ik raad iedereen aan om een Nore te maken. Het jurkje dat iedereen in huis moet hebben! :-)

Mijn man, de kinderen en ik trokken naar het bos met het idee om foto's te nemen...
Ware het niet dat Kas ineens de superheld ging uithangen en uit een boom viel... :-/
De fotosessie werd hierdoor dus heel erg ingekort, met volgende kiekjes als resultaat...








Eigenlijk is het nieuwe patroon een beetje 2 in 1. Marte voegde bij het patroon reeds een candy-hack (La Maison Victor) toe.
2 vliegen in รฉรฉn klap dus!

Willen jullie nu graag zelf aan de slag met de Nore, dan kan je met de kortingcode 10OFFNORE het patroon aankopen met een korting van 10%.

Benieuwd naar jullie versies.

Magnifieka

Populaire posts van deze blog

Nieuw patroon van Fibre Mood: Wallys

Instant crush: Dolores and me!

Blogtour: Veel ๐Ÿ’›๐Ÿ’›๐Ÿ’› voor Frederique!