Melkmeisjes, het kleurrijke duo!

Rokjes! Fien wil opeens terug rokjes!
Aangezien haar rokjes van vorig jaar allemaal te kort zijn, moest mama snel aan de slag! 

Vorige keer maakte ik het rokje een beetje 'à la improviste', maar deze keer wilde ik een patroon gebruiken. Ik koos voor een Pauline uit Zelfgemaakte Kleertjes 2, het melkmeisjes rokje.
Een aantal maanden terug kocht ik 3 mooie lapjes stof bij Ki&Ko, van Hamburger Liebe - Elephant Collection. Eentje daarvan gebruikte ik hier al.

Voor het eerste rokje koos ik het blauwe stofje met de vogels en combineerde met de hartjes. Om het geheel af te werken, gebruikte ik gouden paspel. 
A girl needs a little 'bling bling' from time to time.
Het rokje sluit met een grote roze knoop, van bij Veritas.

Ik maakte maat 4 jaar, maar het is jammer genoeg te groot. Ik probeerde nog extra nepen te leggen, maar tevergeefs. We zullen het dus nog even in de kast moeten laten hangen.
Jammer jammer jammer, want zowel Fien als ikzelf zijn grote fan van dit stofje en dus ook van dit rokje!




Voor het tweede rokje gebruikte ik de stof met olifanten (eveneens van Hamburger Liebe) en combineerde die met de blauwe stof met vogels en lichte blauwe paspel.

Voor ik begon te knippen plooide ik aan de vouw en aan de middenachter 2 cm om zodat het rokje op zich al wat kleiner was. Aan de tailleband nam ik ook 4cm af. Het rokje zit zonder neepjes nog wat los, maar met een cm hier en daar, kan ze hem nu gelukkig toch al dragen!

Ze is er zelf gek op!
En ik ben ook heel blij met het resultaat. Al heb ik een lichte voorkeur voor de blauwe.





Magnifieka

Follow Me on Pinterest

Populaire posts van deze blog

Nieuw patroon van Fibre Mood: Wallys

Blogtour: Veel 💛💛💛 voor Frederique!

Instant crush: Dolores and me!