Omdat het niet altijd kleedjes moeten zijn...


Ik bestelde in februari bij Bellelien één van haar prachtige (gespikkelde) sweaterstofjes voor de trui met knopen uit het boek Stof voor Durf het Zelvers 2 (SVDHZ 2).
Ik zag al een aantal mooie versie passeren en dacht; zo wil ik ook eentje maken voor mijn dochter! Want dat gaat ze zeker willen dragen.

Wie mijn blogje een beetje volgt, weet dat het voor Fien niet altijd even makkelijk is. Dus besloot ik van geen discussies meer uit te lokken en dan maar meer andere dingen te naaien dan kleedjes.

Zoals deze super stoere trui!


Ik combineerde de prachtige okerkleurige sweaterstof met een blauw met zilver gespikkeld katoenen stofje, dat ik enkel weken kocht in een hobbywinkeltje in Vilvoorde.
Super combo, zo bleek achteraf.

Eigenlijk zat de trui ook wel super snel in elkaar. Heerlijk patroon, zo volgen er zeker en vast nog!

Ik maakte maat 110, maar die is aan de hals en schouders nog net iets te ruim. Bij de volgende versie ga ik de halslijn toch een beetje verhogen.




In plaats van klassieke knopen, met knoopsgat, koos ik voor goudkleurige kamsnaps. Wat het project nog een stuk gemakkelijker maakt!




Fien was heel blij met het resultaat. Dit wordt een uit de was/in de was kledingstuk, daar ben ik nu al zeker van!





Mama scored big time!!

(Sorry voor de foto overload, maar de combo broek/trui laat ze beter fotograferen)

Magnifieka




Follow Me on Pinterest



Populaire posts van deze blog

Nieuw patroon van Fibre Mood: Wallys

Blogtour: Veel 💛💛💛 voor Frederique!

Instant crush: Dolores and me!