Over geven, verjaren en vriendinnen,...

Deze week werd mijn vriendin 31 en ik wou haar iets zelfgemaakt kado doen... Maar wat?

Een hele tijd terug maakte ik een romantische Juliette (uit het boek 'Mijn Tas') en die leek ze wel mooi te vinden. 
En vorige week maakte ik nog een Juliette, om mijn zelfgemaakte feestoutfit hélemaal af te maken. En ook daar zei ze van dat dat echt wel iets voor haar was...

Dus ging ik op zoek naar de perfecte stofjes.
Ik vond onderstaande stof bij Bellelien en was direct verkocht. Ik bestelde er gouden paspel bij, om het helemaal af te maken. Toch twijfelde ik, ging het niet te kitsch zijn mét de paspel?


Ik durfde het toch aan en verwerkte de gouden paspel mee in de flap. Doordat het een redelijke dikke paspel was, was het niet zo heel gemakkelijk om hem vast te naaien. Maar mits wat gesukkel lukte het!

Hier het resultaat van Juliette nummer 1!


Ook de binnenkant wil ik jullie niet onthouden. Ik gebruikte hetzelfde prachtige stofje als voering.


Ik wilde ook nog een tweede Juliette maken. 'Eentje is geentje', zeggen ze toch altijd. ☺️

Daarvoor had ik nog dit prachtig stofje van Petit Pan in gedachten. 



Dit project ging iets minder vlot dankzij mijn strijkijzer. De zilveren paspel (van bij Liesellove) ging vlot, de flap vastzetten op de achterkant ging vlot, maar met het platstrijken van de gehele achterkant ging het mis. Mijn strijkijzer maakte een kalkvlek, die ik er uiteindelijk alleen maar heb uitgekregen door het stuk even met de hand te wassen en te laten drogen. 
Gelukkig kon ik 's avonds terug aan de slag...

Hier het resultaat van de iets speelsere versie, Juliette nummer 2!



Op deze foto's missen ze enkel allebei nog een kamsnap, maar veel verschil maakt dat niet... 😃

Benieuwd of mijn vriendin er blij mee gaat zijn...


Nog snel even een foto van de volledig afgewerkte Juliette'tjes!


En nu enkel nog afgeven...

Tot binnenkort!

Magnifieka


Populaire posts van deze blog

Nieuw patroon van Fibre Mood: Wallys

Instant crush: Dolores and me!

Noa-love <3