Net op tijd klaar voor 1 september...

Mijn kleine meid gaat naar de eerste kleuterklas! Na een maandje instap in juni, is ze er helemaal klaar voor.

"Ik ga naar juf An", zegt ze altijd maar! Zo schattig. Papa mag haar morgen brengen.

En...
Daar hoort een prachtige, nieuwe jurk bij.

Nog net op tijd kreeg ik dit pareltje af, met een beetje hulp van Debora Sluijs.
Ik zag op haar blog een foto van een prachtig kleedje voor haar dochtertje, waarvan het rokdeel zo mooi 'dik' stond. 
Dat wilde ik ook voor Fien, dus ging ik ook voor een onderrok. Debora gaf me enkele tips en hier is het resultaat.

Ik gebruikte het patroon van de Lotta jurk van Compagnie M als basis.

Ik maakte ook zakjes in het rokdeel, maar die zitten jammer genoeg iets te laag om gemakkelijk aan te kunnen. Volgende keer iets hoger dus.







Op deze foto laat ze de onderrok even zien. Die werkte ik af met een biais met kant, voor een speelser resultaat als ze op de grond aan het spelen is.

Aangezien het een herst/winterjurk is, koos ik voor een mouw. Een verkorte versie van de lange Louisa mouw.





Ook probeerde ik nog een keer om de print aan de rits te laten doorlopen, maar dat is me weer niet gelukt.
Daar moet ik me toch eens echt in verdiepen... Gelukkig is het een drukke print en stoort het niet.
Maar... er is dus werk aan de winkel.



Popje kan nu dus trots naar school voor haar 1e schooldag!
Ze zal stralen!



Stof Art Gallery - Stitch & Co
Stof limoen - Ki & Ko
Patroon - Lotta Dress Compagnie M met standaard mouw van de Louisa, met onderrok



Tot binnenkort...

Magnifieka 





Populaire posts van deze blog

Nieuw patroon van Fibre Mood: Wallys

Blogtour: Veel 💛💛💛 voor Frederique!

Instant crush: Dolores and me!