Fan van La Maison Victor...

Hélemaal fan van de patroontjes van La Maison Victor! Er staan altijd super mooie dingen in...

Ik begon met de City Dress...

Ik kocht het stofje bij Habiba in Leuven en ging meteen aan de slag!
Het eerste tricot projectje voor mezelf! Spannend vond ik dat, maar al snel zag ik dat het goed ging. Ik liet de mouwen wel achterwege zodat het een echte zomerjurk werd.
Met een ceintuur en panty's kon ik het kleedje ook al direct dragen voor een verjaardagsfeestje.


  
Omdat dit jurkje zo goed zat, besloot ik om nog eentje te maken.
Ik kocht het stofje op het Stoffenspektakel in Mechelen.


En op vraag van een vriendin, maakte ik er nog eentje... :-)





Na de City jurkjes vond ik het toch tijd worden voor een Sunny pants. Had al zoveel mooie exemplaren zien passeren, dat ik er toch zelf ook eentje wilde!
Ook dit projectje maakte ik samen met mijn collega!
En wat een plezier om te dragen... Ze gaat was in, was uit, terug aan, was in, was uit... :-)

Stofje van Stoffenspektakel!






En dan moest er natuurlijk een June dress volgen! Die kon niet uitblijven...
Ook weer met een stofje van Habiba.
Aangezien ik nogal dikwijls iets aanheb met een hoge halsuitsnijding, dacht ik, als ik die van de June nu eens aanpas. Ik was verliefd op de halsuitsnijding van de Washi Dress van Made by Rae, dus zag ik een combo wel zitten...
Doordat ik met voering werkte, heb wel even geknoeid met de armopeningen, omdat ik mijn bovenstuk niet meer gekeerd kreeg. Ik besloot dan mijn armopeningen af te werken met biaislint. Top idee! Heel mooi afgewerkt op die manier.
Ook de zoom werkte ik af met biaislint aan de binnenkant.
Moet wel eerlijk toegeven dat het niet meteen mijn favoriet kleedje geworden is, maar het zal ten gepaste tijden de kast wel uitkomen.



Voor mijn dochter wilde ik ook een Sunny pants en had ergens gelezen dat je van de Ally jumpsuit alleen het broekgedeelte kon gebruiken, dus mama aan de slag, in een fantastisch Soft Cactus stofje.
Mini-me had geen zin in een fotoshoot, maar ze staat er prachtig mee. Het is ook meteen haar favoriete broekje geworden.



Er zullen nog een heel deel creaties volgen van La Maison Victor, maar voor de moment ben ik even uitverkocht! 
Tot binnenkort!

Magnifieka! 

 


 



Populaire posts van deze blog

Nieuw patroon van Fibre Mood: Wallys

Blogtour: Veel 💛💛💛 voor Frederique!

Instant crush: Dolores and me!