Compagnie M ontdekt...

Op deze luie zondag, maak ik graag even tijd om mijn blogje up-to-date te krijgen...

Prachtige patroontjes, van Compagnie M! Ik kocht ze allemaal!
Al snel ging ik aan de slag...

Ik begon met de Julia sweater voor mijn dochtertje van bijna 3.
Dit was ook ineens mijn debuut met tricot én boordstof... Het was even wennen, maar ik was supergelukkig met het resultaat!




Ik had niet genoeg boordstof in huis om de trui in 1 trek af te maken, dus moest hij weer even aan de kant!

Eenmaal af was de dochter er super blij mee!! De foto is jammer genoeg een beetje donker.


Een volgende project was een co-projectje met een collega'tje. Samen maakten we een Lotta voor onze dochtertjes.
Gelukkig kon ik dit samen doen. Ik weet niet of het me, met het beetje ervaring dat ik had, gelukt was alleen. De eerste keer met voering werken, was weer een uitdaging!
Maar mijn popje straalde met haar prachtige jurk op het doopfeest van haar kleine broertje! 






Na de Julia en de Lotta, maakte ik nog een Lotta. Deze keer helemaal alleen!
Ik besloot om plooitjes te maken in het rokdeel in plaats van fronsjes, omdat dit een heel dun stofje was.
Dochterlief alweer blij met de nieuwe aanwinst!






Na de Lotta's kon een Louisa natuurlijk ook niet achterblijven...
Ik koos voor volledige voering, maar knoeide daardoor een beetje met de armopeningen.
Bij de eerste versie zette ik er vlindermouwen aan. Ik vond het resultaat een beetje gek staan, een beetje zoals een kleine robot of zoiets. :-)






Dus heb ik de mouwen er terug afgehaald en maakte ik de Tulip Sleeves met deze tutorial.
Zo kon mijn popje gisteren schitteren met haar prachtige Louisa op het 1e verjaardagsfeestje van kleine broer.


















En omdat mijn popje te snel groeit en het kleedje dus snel een beetje te kort werd, paste ik het voor de 3e keer nog maar eens aan! 
Ik deed de zoom opnieuw los en verlengde het tot het maximum met een fijn rood biaislintje!

Nu is het eindelijk perfect!! Helemaal perfect om de eendje mee te voeren in het park van Hove! 😉




Tot zover mijn ervaring met Compagnie M, maar heb natruulijk nog een aantal patroontjes liggen, die snel zullen volgen...

Tot binnenkort!

Magniefieka!


Populaire posts van deze blog

Nieuw patroon van Fibre Mood: Wallys

Blogtour: Veel 💛💛💛 voor Frederique!

Instant crush: Dolores and me!